Image Image Image Image Image

Copyright 2015-2019 Johanna Reveman

Scroll to Top

Till toppen av sidan

PROJEKT

Lipusur Lipus grafiska manualLipus profilmaterial

Lipus

Beställare Lipus – Läkarnas institut för professionell utveckling i sjukvården

Lipus hade redan en etablerad logotyp som kompletterades med en komplett profil. Applicering och användning av typsnitt och färger samlades i en grundlig grafisk manual.

Ryggkirurgiska klinikenBroschyrRyggkirurgiska kliniken

Ryggkirurgiska kliniken

Beställare: Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs

Uppdatering av klinikens grafiska profil, logotyp och manual för visuell identitet.

GHC advokatbyråGHC advokatbyråGHC advokatbyråGHC advokatbyråGHC advokatbyråGHC advokatbyråGHC advokatbyråGHC advokatbyrå

GHC advokatbyrå

Beställare: Gunnard Holst Cederlöv Advokatbyrå

Grafisk profil med manual och hemsida. Jag arbetar oftast med professionella fotografer men i det här fallet tog jag själv de bilder som behövdes till hemsidan.

Finnhammars revisionsbyråFinnhammars revisionsbyråFinnhammars revisionsbyråFinnhammars revisionsbyråFinnhammars revisionsbyråFinnhammars revisionsbyråFinnhammars revisionsbyrå

Finnhammars revisionsbyrå

Beställare: Finnhammars revisionsbyrå

I arbetet med att uppdatera den grafiska profilen och visuella identiteten på alla plan utom logotypen fick Finnhammars bland annat ett nytt bildmanér och foton monteras i den rektangulära form som finns i logotypens rektangel. Som helhetsgrepp på den visuella identiteten såg vi över allt kommunikationsmaterial, som broschyrer, monter, hemsida samt en detaljerad profilmanual för att underlätta framtida produktion och konsekvens i den visuella identiteten.

BB SOPHIABB SOPHIABB SOPHIABB SOPHIABB SOPHIA

BB SOPHIA

Beställare: BB Sophia

När det nya födelsesjukhuset i Stockholm skulle öppna fick jag i uppdrag att ta fram den grafiska profilen.

FRENDA

On 10, okt 2013 | I | By nannaadmin

FRENDA

Beställare: Praktikertjänst Tandvård

Logotyp för ett nytt journalsystem för tandläkare, FRENDA. I uppdraget fanns önskemål att få med några av tandläkarens verktyg, varför symbolen är ett collage av de tre vanligaste.

NÖJDNÖJDNÖJDNÖJDNÖJDNÖJDNÖJDNÖJD

NÖJD

Förpackningsföretaget Nöjd tillhör de ledande inom transportemballage i Sverige. I samband med att de 2012 firade trettio år i branschen ville de göra om sin grafiska profil och visuella identitet. Tack vare långsiktig planering och god logistik från alla parter kunde den nya profilen presenteras övergripande i alla kanaler i samband med Scanpack-mässan i oktober 2012.

Den nya profilen knyter an till Nöjds bransch med den enkla lådan i form av en kvadrat som namnet placerats på. Kvadraten används genomgående i tryckt material; som form på visitkort och grafiska element på hemsidan. Den orange färgen ville man bevara från den gamla logotypen.

www.nojd.com

SINCLAIRSSINCLAIRSSINCLAIRSSINCLAIRS

SINCLAIRS

Ny grafisk profil i samband med namnbyte på dansstudion i Göteborg.